FC Gavere-Asper moet verder zonder T1 Davy Baeyens en T2 Peter De Graeve. Zij gaven in de aanloop naar het duel tegen Moortsele hun ontslag bij de club. Verrassend, want sportief liep het wel lekker en met een vierde plaats na dertien wedstrijden loste de ploeg wel de verwachtingen in. Baeyens gaf kort tekst en uitleg bij zijn beslissing.
“Die beslissing hing al een poos in de lucht, maar deze week was er opnieuw iets en dat was de spreekwoordelijke druppel. Het gegeven dat ook Peter De Graeve de deur achter zich dicht trekt, betekent toch wel iets. Veel meer wil ik er eigenlijk niet aan toevoegen, want ik heb te veel respect voor de mensen die deze club leiden. Uiteraard was dit nieuws voor de spelersgroep een bom, want voor alle duidelijkheid: het probleem ligt daar niet. En als trainer heb ik nog steeds ambitie en ik hoop zeker in het voetbal aan de slag te blijven.”
Bij de fusieclub zaten dit weekend Leander De Muer en Tom Van Haute als T1 en T2 ad interim op de bank. Het bestuur moet op zoek naar opvolgers voor Baeyens en De Graeve.